Arrangementer

Her annonceres workshops, informationsarrangementer og fællesarrangementer mellem Creative Europe – Culture og Creative Europe MEDIA.

Webinar: Teknisk guide til Creative Europe-ansøgningen

15. november kl. 09.30 – 11.00

Webinaret vil byde på en indføring i ansøgningsportalen, hvor man sender sin Creative Europe-ansøgning igennem. Vi vil også gennemgå tekniske dokumenter, gøre dig klogere på begreber som "lump sum" og "unit cost", og gennemgå ansøgningsskemaet og budgetskemaet. Med andre ord: vi håber med dette webinar på at give dig en grundig indføring, så du er klar til at indsende din ansøgning. 

Webinaret er henvendt til ansøgere, der ønsker at komme i gang med en Creative Europe-ansøgning, eller måske allerede er i gang.

Tilmeld dig her 

Creative Europe-infomøde i Aalborg

18. november 2021 kl. 11:30 til 15:00
Regionshuset, Niels Bohrs Vej 30, 9220 Aalborg Øst

Vær med, når Creative Europe Desk Culture og MEDIA kommer til Aalborg og fortæller om støttemuligheder for hhv. de kulturelle og kreative sektorer og den audiovisuelle sektor. Vi giver en bred indflyvning i programmets muligheder og fortæller bl.a. om innovative og tværfaglige strategier, lånemuligheder under Vækstfonden, partnerskaber indenfor den journalistiske branche og meget mere. Vi kommer også til at diskutere de næste skridt frem mod næste ansøgningsrunde, og derudover vil oplægsholdere dele erfaringer og indtryk fra deres Creative Europe-ansøgningsproces. Der vil også være tid til sparring og networking over sandwich samt kaffe og kage.

Læs mere og tilmeld dig her

Webinarer om de fire evalueringskriterier

Vil du gerne vide mere om de kriterier, som EU bedømmer Creative Europe-ansøgninger ud fra? Så tilmeld dig vores kommende webinarer, hvor vi dykker ned i ansøgningens struktur og klæder dig på til at opnå så mange point med din ansøgning som muligt.

Kvalitet af indhold og aktiviteter

2. november kl. 09.30 – 11.00

Hvordan kvalitetssikrer du dit projekt? Og hvad forstår EU ved kvalitetsindhold? Vi kommer til dette webinar ind på, hvordan du skaber et sammenhængende projektdesign; hænger de metoder og strategier, du benytter eksempelvis sammen med projektets målgruppe? 

Publikumsudvikling er en selvstændig prioritet i de europæiske projekter, og et godt eksempel på arbejdet med kvalitet i indhold og aktiviteter. Vi har derfor inviteret Lene Struck-Madsen, der er projektleder på publikumsudviklingsprojektet APPLAUS til at udfolde og kvalificere begrebret "publikumsudvikling" og præsentere APPLAUS' arbejde med det.

Tilmeld dig her

Projektledelse og partnerskab

16. november kl. 09.30 – 11.00

Stærke partnerskaber er det vigtigste fundament for et succesfuldt Creative Europe-projekt. Men først skal du selvfølgelig finde dine partnere. Til dette webinar vil vi guide dig til det gode partnerskab og ikke mindst til, hvordan du finder dine udenlandske partnere, og hvordan vi kan hjælpe med det. Vi vil også fokusere på, hvordan du bedst leder projektet og dine partnere.

Tilmeld dig her

Formidling og kommunikation

26. november kl. 09.30 – 11.00

Hvordan kommer du ud over rampen med at kommunikere dit projekt? Din ansøgning bliver også vurderet ud fra din formidlings- og kommunikationsstrategi, så det er vigtigt, at du nøje overvejer, hvordan og til hvem, du kommuniker projektets budskaber og aktiviteter. 

Tilmeld dig her

Opsamling på alle evalueringskriterier

8. december kl. 09.30 – 11.00

Vi samler op på alle evalueringskriterier, så du er klædt godt på til at indsende din ansøgning, eller til at lede dit projekt efter en række brugbare pejlemærker.

Tilmeld dig her

Opdateret 15. oktober 2021

Kontakt

Vil du spørge os om noget? Her kan du henvende dig til Slots- og Kulturstyrelsen

EU-støtte Nyt

Modtag nyhedsbrev om EU-støtte.
Tilmeld

Er dit projekt støttet af Creative Europe? Så vil vi meget gerne følge med i, hvad I laver! Brug hashtagget #creativeeuropestøtter, når du deler indhold på Instagram, der er støttet af Creative Europe - hvis du har lyst.